Cum se încearcă salvarea RATC: noi linii de transport și călătorii fără bilet

1278
8
Cum se încearcă salvarea RATC: noi linii de transport și călătorii fără bilet - deceintroduceratc2-1395855643.jpg

Articole de la același autor

Constănțenii vor salvarea RATC-ului. Aceasta este concluzia principală a sondajului organizat de conducerea Regiei Autonome de Transport în Comun Constanța, pentru a afla ce doresc cetățenii orașului și pentru a se ridica la solicitările lor.
"Au venit multe propuneri din partea constănțenilor. Unii ne-au cerut să facem trasee în zona metropolitană, spre localitățile Năvodari, Valu Traian sau Cumpăna, alții să avem mai multe chioșcuri de bilete, alții ne-au spus că biletele și abonamentele sunt prea scumpe. Per total, avem câteva concluzii care ne-au făcut ca, pe unele sectoare să ne reorganizăm activitatea", a declarat directorul general al RATC, Ovidiu Cristian Tănase. Potrivit acestuia, numeroase persoa-ne au semnalat că unele chioșcuri de bilete ar trebui să aibă program mai lung în week-end. Astfel, a fost suplimentat programul de sâmbătă și duminică al chioșcurilor de bilete de pe strada Mihai Viteazu, din fața magazinului Tomis, pe strada Eliberării, în zona Primăvara, în zona Pieței Tomis III și Pieței CET. "Călătorii au avut dreptate. Aici chioșcurile aveau program mai scurt, sâmbătă până la prânz și duminica deloc. Am luat măsura de a prelungi programul de sâmbătă, până seara, iar duminică chioșcurile vor fi deschise până la prânz", a precizat Ovidiu Cristian Tănase. 


Un singur bilet din sudul până în nordul orașului!
Principala schimbare propusă de RATC este introducerea, ca experiment, începând cu 1 aprilie, a două trasee noi. Este vorba despre co-masarea liniilor 5 cu 40 și 2 cu 43, care fac legătura între cartierele Km 4 - Gara CFR - Faleză Nord (Pescărie), respectiv Poarta 6 Port - Gara CFR - Tomis Nord (Cireșica). 
Astfel, autobuzele de pe linia 5 - 40 vor pleca de la cap de linie 5, de pe strada Vârful cu Dor, pe străzile Democrației, Meșterul Manole, Hatman Arbore, Șoseaua Mangaliei, Bifurcația Cumpăna, Șoseaua Mangaliei, b-dul 1 Mai, străzile Theodor Burada, Gării, b-dul Ferdinand, Mircea cel Bătrân, b-dul Ma-maia, Cap linie Pescărie, b-dul Mamaia, strada Răscoalei 1907, b-dul Ferdinand, strada Gării, strada Theodor Burada, b-dul 1 Mai, Șoseaua Mangaliei, strada Pandurului, strada Democrației, strada Vârful cu Dor - Cap linie 5. 
Autobuzele de pe linia 2 - 43 vor circula de la cap linie 43 Cireșica, pe străzile Cpt. Dobrilă Eugeniu, Sucevei, b-dul Tomis, b-dul Mamaia, strada Răscoala din 1907, strada Petru Cercel, strada Brizei, Poarta 6 Port, strada Viorelelor, Pajurei, b-dul 1 Mai Vechi, b-dul 1 Mai, strada Theodor Burada, strada Gării, b-dul Ferdinand, strada Mircea cel Bătrân, strada Ion Rațiu, b-dul Tomis, strada Suceava, strada Cișmelei, Cap linie Cireșica. 
O călătorie va costa 1,5 lei, iar un abonament pe o linie va putea fi cumpărat cu 55 de lei. "Începând cu aceeași dată, transportul între Poarta 2 Port - Poarta 1 Port și retur se face fără validare bilet, iar pe porțiunea de traseu a liniei 101C, cuprinsă între Cap Linie 101 C - strada Celulozei - b-dul Aurel Vlaicu până la strada Cumpenei se poate circula cu bilet validat în ultima oră pe linia 101C", a anunțat șeful Serviciului de Exploatare al RATC, Marius Brătulescu. 


Nu mai ajung la Poarta 2 și Poarta 1!
Acesta a mai spus că autobuzele vor circula, în orele de vârf, adică între orele 7 și 9 dimineața și orele 15,30 și 17,30 după-amiaza, cu o frecvență de patru - cinci minute. În rest, mașinile vor ajunge în stații la intervale de șapte - opt minute, iar după ora 20,00, la intervale de 14 - 18 minute. 
"Măsura vine în urma solicitărilor călătorilor care veneau din sudul orașului către nord și erau nevoiți să cumpere două bilete, dus-întors, adică șase lei pe zi. Acum vor plăti un singur bilet și vor face o economie de trei lei pe zi. Sperăm ca, astfel, să atragem mai mulți călători și să ne acoperim pierderile cu diferența de bilete care nu se vor mai vinde. În plus, eliberăm Gara, pentru că autobuzele nu vor mai intra în bucla din stația de la Gară, ci vor opri în stația din dreptul vaporașului. Este încă un proiect experiment. Îl testăm, vedem cum se va derula traseul și, dacă va fi nevoie, vom scurta frecvența autobuzelor. Singurul impediment pe care îl vedem în acest moment este faptul că liniile respective nu vor mai ajunge la Poarta 2 și la Poarta 1, iar călătorii vor trebui să meargă pe jos până la stația de la Poarta 2. Suntem nevoiți însă să luăm această decizie pentru că autobuzele care ar urca apoi pe bulevardul Tomis nu au posibilitate de manevră la dreapta, pentru a intra din nou pe bulevardul Ferdinand, la intersecția Miga. Sunt prea mari și nu vor putea niciodată să facă la dreapta. Așa că ele vor merge de la Gară, pe bulevardul Ferdinand și apoi vor intra la stânga pe strada Mircea cel Bătrân", a mai adăugat directorul general al RATC, Ovidiu Cristian Tănase.


Comentează știrea

JIJI
27 martie 2014
SI DACA E ASA LUNG UN TRASEU CAT STAM SA ASTEPTAM AUTOBUZUL

si traseul cate autobuze va avea pe asa traseu lung pe acele linii? ca daca vom sta 1 ora in statie ? adica banuiesc ca vom sta mai putin timp sa asteptam decat stam acum si acum stam si 10 min pana vine autobuzul...DAR COMPORTAMENTUL SOFERITELOR DE PE LINIILE 102? NU LE VEDETI CE BADARANCE SUNT SI CONDUC CA PE CAMP, VORBESC URAT OAMENILOR.MAIDANEZE SI ELE DE CE NU AU UNIFORMA ASA CUM SE IMPUNE LA BARBATI SOFERI DE LA RATC? VORBESC URAT CALATORILOR DAR ASA STIU SA RANJEASCA IN TRAFIC CAND SE INTALNESC CU COLEGII LOR PE TRASEU.....MAIDANEZE.......PAREREA MEA E CA ATI BULIBASIT DE TOT RATC.......SOFERII DE LA RATC CE SPUN?

jiji
27 martie 2014
desfiintarea ratc

cea mai buna solutie de criza petru reatc este desfiintarea obliga calatorii sa cumpere 2 calatorii daca au nevoie doar una japca pe fata

nelu
27 martie 2014
bilete

Pe tigani cand incepeti sa-i controlati?Sunt 5-10 insi si nici unul nu are bilet. La Maxi-Taxi platesc, aici la RATC cucu, platim noi si ei strica.In Bucuresti cu abonamentul din Constanta pe o linie, circuli pe toate liniile si care este diferenta dintre cele doua orase?Dar daca uni platesc alti nu , este de inteles.O echipa mixta cu jandarmi de fata , poate ar fi bine.Pe la pranz , nu dimineata , astia atunci se scoala si pleaca la plimbare.Poate mai iefteniti

compostorul defect
27 martie 2014
RATC Control

controloarele sunt bara/bara cu soferii, eram in 101C, si o tipa spune la controloare ca a dat bani la sofer si totul a fost OK! e normal asa? faceti niste echipe care sa circule ca simpli calatori si sa testeze angajatii, atat controlorii cat si soferii si sa vedeti ce surprize aveti. si coloratii de pe linia 48 poate incep si ei sa scoata bilete, nu doar noi!

sf. dracu
27 martie 2014
pai cum

cum de ce? vacile alea analfabete de controloare se caca pe ele de frica cand vad un tzigan, ele sunt mai zmeoaice numai cu pensionarii si minorii prinsi fara bilet.

Răspuns la: bilete
Adăugat de : nelu, 27 martie 2014
Pe tigani cand incepeti sa-i controlati?Sunt 5-10 insi si nici unul nu are bilet. La Maxi-Taxi platesc, aici la RATC cucu, platim noi si ei strica.In...
Valu Lui Traian
27 martie 2014
RATC Valu

ar trebui introduse autobuzele RATC si pe cursa constanta valu lui traina si pe strazile limitrofe din valu lui traian neaparat pentru ca astia cu maxi taxi sunt niste nesimtiti

april
27 martie 2014
RATC-CONSTANTA-OVIDIU

Daca doresc bani sa bage din nou o masina, care sa mearga la Ovidiu. Nu are nevoie de mai mult de doua statii pana acolo si doua in Ovidiu si cu bilet de 1,5 cu plecare din Tomis Nord ar fi bataie si ar scapa lumea de nesimtitii de la maxi-.taxi care au dublat pretul intr+un an(acum e 3,5 ron din Tomis Nord biletul, faci 10 minute si nici nu elibereaza bilet! elevii si muncitorii sunt ingroziti dupa ora 19.00 cand circula la jumatate de ora si le iau banii fara mila!

''23'' DIN NOU AUTOBUZE RATC PANA LA NAVODARI !
27 martie 2014
DIN NOU ''23'' AUTOBUZE RATC PANA LA NAVODARI !

REINTRODUCETI LINIA ''23'' PANA LA NAVODARI, ASA CUM S-A CIRCULAT 40 DE ANI SI O SA CONSTATE SI DIRECTORU' BRATULESCU MARIUS CA VENITURILE REGIEI SE VOR DUBLA ! DIRECTORU' TANASE SPUNEA LA CONFERINTA DE PRESA CA LEGISLATIA NU O PERMITE ! BINE CA O PERMITE PATRONILOR DE MICROBUZE INFECTE IN CARE CETATENII ISI RISCA ZILNIC VIATA CAND FAC NAVETA !

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.5748 secunde